Sunday, January 23, 2011

setelah lama menyepi.....



tiba2 dimalam yang hening ni aku rindu akan blog aku ni yang sangat lama aku tinggalkan...entah mengapa aku sendiri tidak pasti...

mesti ada yang tahu aku sudah lebih setahun grad dr unisel..tp mesti ramai yg tertanya2 kat company mana aku kerja??dimana??projek mana??atau aku sambung master sperti aku impikan dahulu???

jawapan nya mungkin mudah..mengambil alih perniagaan keluarga..bunyi nya cukup mudah bukan..xpayah interview..xpayah hantar resume...tp adakah semudah yang dikata??aku sendiri sukar menjawab....

tp aku sebenar nya nak sangat buat bisness tu dr mula2...maksud aku membuka cawangan baru dimana aku start from begining(bab bisness tiba2 specking london)...disitu baru datang cabaran nya...not the easy thing to setup new bisness...bunga2 nya dah nmpak..so aku harap2 dapat laa...

tapi tiba2 aku terfikir...mampukah aku???seorang engineer brtukar mnjadi bisnessman yg totally lari dr aper yg aku belajar dulu???adakah degree aku itu untuk pameran dinding???yg mengambil msa 8 tahun utk aku miliki...hanya masa dapt menentukan...

mesti ada yang tertanya2...bisness aper laa mamat poyo ni duk sembang ni...(xbaek korang kata aku poyo tau)..bisness yang memang menjanjikan keuntungan JIKA diuruskan dengan baik..perniagaan petrol station...duit hari2 depan mata tapi xboleh ambik(hahahaha)...



welcome to seri ceria ent



2 comments:

burungmurai said...

nice...
buleh dpt myk fre x?
hehehhe

Bond De Great said...

bolehhhhh...mari2...