Wednesday, October 29, 2008

"Bukan Senang Nak Jadi Senang"

akum kepada yang sudi membaca blog aku ni......

minggu depan ramai member2 aku kat unisel ni nak konvocation....tahniah dari aku untuk korang...mukriz..danial n the gang...
tak sabar rasa nya aku nak grad macam korang...insyaalah tahun depan punya konvocation aku ader...bukan senang nak mencapai citer2 yang lama sudah aku idamkan....iaitu menjadi seorang Engineer@jurutera yang bertauliah.....banyak betul rintangan yang terpaksa di tempuh...dari mula melangkah masuk ke unisel ni hingga lah sekarang....tapi sepanjang tempoh itu lah banyak pengalaman dan kenangan terindah yang tidak dapat aku lupakan......

semester depan aku dah start practikal...aku dah pun dapat tempat di penang...Projek Penjara Baru Pulau Pinang...dekat jer gan umah aku...boleh laa nnt aku jadi mcm citer kegemaran aku.."Prison Break"....hahahaha...tapi apa yang lebih merisaukan aku adakah sudah bersedia aku untuk memasuki alam pekerjaan????mampukah aku???bolehkah aku???persoalan ini selalu bermain di fikiran aku sekarang ni.....tapi walaubagaimana pun..aku akan tetap buat yang terbaik....kerana ini jalan yang aku pilih..."pantang anak melayu berundur sebelum berjuang..."

pasal practikal ni pun macam2 kes aku dengar...ader yang kata member pentingkan diri sendiri laa....xcari sama2 laa...xcari untuk kawan2 sekali laa...ader yang sampai terasa hati...bagi aku laa...kita boleh tolong setakat yang kita mampu jer laa...kalau kita sendiri pun xdapat macam mana nak tolong orng lain....bak kata member aku sorang ni laa..."ko ingat PLUS gan SIME DARBY tu kakak aku ader share ker???aku sendiri pun xdapat..."tapi yang lagi pelik kes ni ialah orang lain yang sibuk2...mamat yang mintak tolong tu xder aper pun...mungkin hobi dia kot nak hentam orang....tapi satu jer aku nak pesan...kalau ko sendiri xboleh kena hentam, jangan ko nak hentam orang lain lak....bagi yang berkenaan aku minta maaf laa kalau ader citer aku kat atas menyinggung perasaan korang....xder niat pun nak menyinggung saper2...

sampai sini dulu citer aku kali ni.....
akum.....peace no war!!!

4 comments:

jean_lusuh de bonding said...

kau ni bond..mcm2lah..mcmlah aku x tau ko tu saper..tp tau cket2 jelah..huhu..ala bond..kau ni mcm nak citer sedih jer..ko sedih yer??klau sedih.ader berani main PS lah bond..ader berani ker??mcm masih x berani jer..asyik2 jari sakitlah..kuku tercabutlah..kentut x lepaslah..klu kentut pun x lepas,mcmmaner nak lepaskan tendangn padu ko tu???huhuhahahah..anyway..perut ko mmg bestlah bond.....see you next league..piala datuk2 kaki bangku yer...last sekali..xtak kalah lawan tennis langsung dah xnak fight.....takut yer???klu takut...potong jer....huhuu..sendri faham2 lah yer...

Neko said...

hehehe...minggu yang melelahkan juga untukku...

~Mr.GoLdZa~ said...

aku doakn smoga hg grade ngan cemerlang..
tp jgn lupa aku kt cni k..
~Mr.GoLdZa~

Bond De Great said...

thanz mr goldza....tempat jatuh lagi d kenang..ni kan tempat bermain..huhuhuhu....balik selama singgah laa penang.....