Saturday, January 31, 2009

what a great game!!!

akum semua...
saper yang kenal aku mesti tahu aku ni minat tengok semua jenis sukan..aku ni semua sukan aku tengok...bola tu dah kira wajib laa...tapi hari ni aku bukan nak citer pasal bola..tapi pasal tennis...sekarang ni tengah hangat berlangsung australian open...so aku nak citer skit pasal great match tennis yang aku tengok semalam...

Rafael Nadal (1)
vs
Fernando Verdasco(14)

6-7 6-4 7-6 6-7 6-4

5 hour 14 min

memang best game ni...xsikit pun aku bosan tengok...very beutiful tennis...lebih 5 jam..paling lama dlam sejarah kejohanan..dan yang paling pelik nyer tali raket nadal boleh putus...xpenah aku tengok raket tennis putus tali...kalau badmintan tu selalu laa...verdasco ni aku dah agak boleh pegi jauh bila dia kalahkn andy murray n tsonga...dua2 player ni ranking lagi tinggi dari dia...tapi aku memang harap nadal menang game malam tadi sebab aku nak tengok match yang paling di tunggu tahun ni antara player kesayangan aku Roger Federar vs Rafael Nadal di Final nnt....mmg aku xsabar2 nak tengok game ni...nnt aku update result nyer kat blog aku ni...

bagi yang xtahu, tennis ni dimainkn di pelbagai jenis court...Australian Open dilangsungkan atas Hard court...hard court ni kira mcm atas simen laa...so kalau nak tengok main atas rumput kena tunggu Wimbledon nnt...Roland Garos pulak terkenal kerana gelanggang tanah liat nyer...

ok laa tu jer aku nak citer hari ni....akum...

No comments: