Wednesday, May 27, 2009

Battle of the year!!!!

akum semua....tak sabar rasa nak tunggu final Champion League pagi ni...dan aku rasa bukan aku sorang jer yang menanti kan detik kick off tu...bagi peminat bola mesti korang tahu saper yang bertarung dia final malam ni...so bagi yg xtahu meh sini aku bagai tau..

Man Utd
VS
Barcelona

memang ini laa pertembungan yang di tunggu oleh semua peminat bola seluruh dunia...kat bawah ni aku sertakan mengapa aku kata game ni 'battle of the year'...

  1. pertembungan 2 juara liga domestik..man utd juara EPL dan barcelona juara La Liga
  2. pertembungan 2 pemain terbaik dua..cristiano ronaldo n lionel messi..
  3. Man utd bakal cipta sejarah kalau menang pagi ni sebagai kelab pertama yang mempertahan kan CL cup...
  4. barcelona mesti nak balas dendam atas kekalahan mereka dia semi final tahun lalu di tangan Man Utd...
  5. Man Utd xpenah kalah di final CL dibawah kendalian Alex Ferguson..juara 2 kali di 2 final...
  6. pertembungan ini boleh dikatakn pertembungan 22 pemain terbaik di atas planet bumi ni...
kat bawah ni aku adalah barisan kemungkinan yang akan turun pagi ni...
  • Massimo Busacca
  • Barcelona

    Manager: Josep Guardiola

    Captain: 5. Carles Puyol

    Starting line-up

    • V. Valdés
    • M. Cáceres
    • G. Pique
    • C. Puyol
    • S. Sylvinho
    • Y. Touré
    • .. Xavi
    • A. Iniesta
    • L. Messi
    • T. Henry
    • S. Eto'o

    Player to watch

    Lionel Messi
    Lionel Messi

    Messi needs no real introduction, he has been billed as the best player in the world but can he get past United's formidable back five?

    Subs

    • 21. A. Hleb
    • 7. E. Gudjohnsen
    • 13. J. Pinto
    • C. Busquets
    • 15. S. Keita
    • 11. K. Bojan
    • 29. V. Sánchez


  • Manchester United

    Manager: Alex Ferguson

    Captain: Ryan Giggs

    Starting line-up

    • E. van der Sar
    • J. O'Shea
    • N. Vidic
    • R. Ferdinand
    • P. Evra
    • M. Carrick
    • O. Anderson
    • R. Giggs
    • J. Park
    • W. Rooney
    • C. Ronaldo

    Player to watch

    Cristiano Ronaldo
    Cristiano Ronaldo

    The World Player of the Year has a lot to live up to but has hit form at the right time after a slow start to the season.

    Subs

    • P. Scholes
    • G. Neville
    • D. Berbatov
    • T. Kuszczak
    • C. Tevez
    • .. Nani
    • R. Da Silva
so mesti korang dah tahu aku sokong team mana kan...semesti nyer team kesayangan aku..MAN UTD!!!GLORY GLORY MAN UTD....aku harap game pagi ni antara final CL terhebat yg pernah di saksikn...so nnt aku post keputusan nya...enjoy the game!!!akum..

No comments: