Thursday, November 13, 2008

spagetti bridge competition.....

salam kepada yang sudi membaca blog aku ni.....

hari...maka berakhir laa pertandingan spagetti bridge yang di anjurkn bagi subjek Design Project II setelah hampir 2 minggu bertungkus lumus....tapi group aku mcm biasa laa...relax jer...motto kitaorng simple jer..."apa yang penting...kerjasama"....dengan inspirasi dari layang2 moden..maka tercipta laa "GOLDEN TRIANGLE BRIDGE"....tapi yang best nya group aku buat sekali jer benda alah ni...tu laa prototype...tu juga laa untuk competition....group lain buat sampai 2-3 model laaaa...konon takut spagetti tu lemau.....aper punya singkat laa...

masa compitition tadi...table group aku relax n simple jer...."deco bersama eric" pon xbuat....selamber jer..semua brang free jer kitaorg guna...paw kiri kanan....aku yang mintak.. saper yang berani takmau bg....(hahhahahaha)......5 hinggit duit deco tu kotaorg g makan laaa...bila dah start nak presant...drama minggu ni pun start laa.....1st ahli group aku xcukup...2 org xdtg lagi...aku dah cuak dah...nak presant anytime jer tu...5 min pastu srang member group aku dah....lega skit....drama berterusan lagi....sblm ni cakap presantation cabut undi...tut2..kita org yg kena presant dulu...ikut suka hati parent depa jer....tapi mcm biasa laa..group paling sempoi...relax jer menyahut cabaran...masa presant tu goyang gak laaa....siap kena pangkah baik yer....bukan takat pangkah silang...pangkah silang meyilang dah tu...jenuh gak laa nak jawab...tapi kira ok gak laa....ader hikmah gak jd group no 1 ni...xlama sgt kena...juri blum byk idea nak hentam....so utk group lain kena kaw2 gak laa....so abis utk presantation....

so part paling di tunggu dah smpai part test load...kat sini drama samarinda lak....tiba2 lak nak buat cabut undi.....kejab cabut kejab x....siottt jer....so group aku dpt no 2....tak kisah pun....so masa group aku buat test load...bridge kitaorng patah kat 7.136 kg.....kira ok gak laaa...paling tinggi pun 8.155 kg....klau ikut kan group aku dapat no 2 laa....TAPI sebab syarat pertandingan dah ditukar so kira kitaorg kalah laa.....sblum ni depa kata test sampai patah bridge tu...so bila patah load tu akan diambik kira.....tapi undang2 baru..test berat mana yg berani nak letak...kira nya letak load paling berat tapi bridge xpatah dalam masa 20 saat...bagi aku syarat baru ni kira penakut laaa....kenapa xbuat sampai patah jer...baru kita tahu load max. yang boleh ditampung oleh bridge tu...Prof Dr. Ir. Jamal pun xsetuju dgn syarat baru ni....dia kata xadil utk group yg mula...so group akhir perlu test load sampai yg paling tinggi sblum dia jer laa....so group yg menang boleh tahan 3kg jer....jadi laaa..itu jer yang berani...play safe...kalau nak "play safe" beli kat 7E laa...hahhahaha... keputusan muktamad...so kitaorng xkisah pun...tahniah pada yang menang....yang penting aku enjoy gak buat benda alah ni....harap2 dapat A+ laa subjek ni nnt....

so sampai sini dulu coretan aku kali ni...aku harap jangan ader yang toughing2 lak pasal benda ni...akum....

No comments: