Saturday, February 28, 2009

Kenangan Terindah Di Pra Sains

akum smua....post kali ni aku nak citer skit aper yang aku buat lepas SPM...lepas result SPM aku keluar result dah laa cukup2 makan tp nak mintak engineering...emm memang xdapat laa...so aku ambik keputusan ambik pra-sains kat KYPM Kota Bharu kelate...pra sains ni macam matrik laaa juga..kalau matrik utk masuk degree tapi pra sains ni utk masuk diploma...

1st day daftar dah macam2 benda brlaku...aku dapat asrama kat luar campus..blik aku Dahlia 17...bilik aku sepatut nye ader 8 org...tapi ni jer yg tinggal...man,alang,apek,bawang,awey n isa...bilik dia panas jangan cakap laa...berkuap nak mampus...kolej aku ni dekat jer gan PCB..pantai cahaya bulan..dalam 2 km jer..petang tu juga ramai2 kami g jalan kaki g PCB...siap sesat lagi baru sampai..konon nyer nak berkenalan lebih rapat..hehehe...yang aku xtahan hostel tu air dia...pehh..air keruh...dah macam mandi air lumpur...kalau basuh baju putih mmg jadi kuning laa...emm nak buat macam mana..terima jer laaaa...

biasa laa masuk kolej..mesti ader orentasi yang membosankan...seminggu orentasi dah macam budak sekolah...tapi lepas seminggu tu baru laa budak2 pra sains ni tunjuk belang...hehehehe...huru hara jadi nyer...kelas aku pra sains fizik..xramai sangat laa...ada dlam 25 org kot...dalam kelas ni aku ader geng sendiri..aku,awey,bawang,alang,sabrina,e-ya n jaja...kemana pegi pun kami selalu g sekali laa..makan ker..dalam kelas pun duduk sekali..prap pun sekali...kira dah macam adik beradik..

kat kelate ni jumaat cuti..so boleh kata tiap2 jumaat pagi kita orang gi mandi laut..memang best laa mandi laut ramai2...pastu mandi g makan colek..colek ni mcm makan benda2 laut cicah gan sos...kat KB masa tu bukan ader aper pun..kalau kita orng kluar g mydin gn the store jer..tu jer ader..wayang pun xder...boling pun xder..snooker jauh sekali..karaoke pn xder..kalau ader pun mesti lagu raihan gan rabbani jer..hehehehe...tapi yang best duk sini makan murah...nasi gan ayam seriyal samah jer...hehehe..seringgit setengah laa tu...kalau bdget sehari rm 10 dah kira mewah laaa....boleh kata tiap2 malam kitaorng 'fly' g supper...panjat pagar tu..awat ingat aku xleh panjat pagar ker...aper laa sgt nak panjat pagar tu dari menahan perut kelaparan..hehehe..

aku duk sini 4 bulan jer...kira 1 sem jer..mmg couse ni 1 sem jer...so sblum balik lepas exam tu kita orng rancang nak g pulau perhentian..tapi xjadi sbb musim tenkujuh...so kita orang tukar plan g air terjun sekayu..yang pegi nyer 6 orng jer..aku,bawang,alang..sabrina,e-ya n jaja....kita org siap tidur sana lagi...kami sewa 1 rumah..dah bdk pmpuan tu kata takut..terpaksa laa tidur 1 umah...tapi bilik asing2 laa..sekayu ni dah hulu..dalam hutan lak tu...malam tu senyap sunyi jer...umah2 lain smua gelap jer..esok nyer masa nak check out tu bleh dia kata...malam tadi adik2 jer yang ader kat sini..guard yg jaga cuti smlam..peh..biar betul malam td kami 6 org jer ader dalam hutan tu...nasib xkena kacau....lg 1 nasib xkena serbu jabatan agama...kalau x..xpasal2 kena nikah free mlm tu...hehehehe...

walaupun pun kitaorang cuma duduk situ 4-5 bulan jer...tapi banyak betul kejadian yang berlaku...pahit dan manis...gaduh tu biasa laa..tp benda2 xelok mcm tu xyah laa citer yer tak..memang xboleh lupa kenangan terindah di pra sains..teringin rasanyer nak reunion besar2an..mesti seronok citer kisah2 lama...hehehe..lepas pra sains aku sambung kat KYPM Kuantan..so nnt aku citer pasal kat kuantan lak yer...akum...

No comments: