Wednesday, February 4, 2009

Lompat Yeop Lompat.....

akum semua.....

sejak dari semalam kecoh pasal lompat melompat parti ni....kecoh nyer bukan setakat dia media tapi tak kurang nyer di opis aku ni....hari ni kat opis aku citer pasal benda ni jer...banyak betul speckulasi yang diorang ni buat...yang paling mengejutkan DUN perak nak dibubarkn....so sekarang ni aku gan member2 ni tengah tunggu aper berita selanjutnya...berita setakat 3:40 pm..sudah 3 dari PR sudah keluar parti dan 2 lagi bakal menyusul....so kerusi jadi DUN perak jadi seperti berikut buat setakat ni:-

PR = 29
BN = 27
Bebas = 3

so PR terpaksa membubar DUN sblum BN menguasai DUN perak ni...macam2 laa politik ni...so kalau comform jadi pilihan raya di smua DUN perak aku harap orang perak membuat pilihan yang tepat...so ok laa...tu jer aku nak citer...akum...

2 comments:

BiZQiT said...

heheheh...sejak 2 minggu lepas dah kecoh bende ni...game ni pun most of followers isu ni dah tau ape yg akan terjadi mcm hari ni..hints2 dah bagi jelas dan nyata....hehehhehe...ape yg aku bole cakap...politik malaysia mmg "SUCK"..hehehhe....

Anonymous said...

Pakatan boleh adakan Kerajaan minoriti. Demokrasi mengizinkan.
Tetapi kerajaan minoriti lemah n boleh ditumbang dengan undi tidak percaya oleh majoriti ahli Dewan Undangan Negeri, kalau Dewan bersidang. Mungkin Pakatan tak mahu ada persidangan.
So sape yang berhak mengadakan persidangan? Bolehkah puak majoriti paksa Kerajaan minoriti adakan persidangan khas untuk undi tak percaya? x boleh..haha..k bond.jgn sombong2.bond style..

8. Jika tidak dapat paksa Kerajaan minoriti mengadakan persidangan mereka boleh ambil bermacam-macam tindakan untuk merosakkan negeri Perak. Apakah yang boleh dibuat kepada kerajaan minoriti jika ia kekalkan dirinya dan terus merosakkan negeri? Keadaan seperti ini masih kelabu; tak ada peruntukan undang-undang setakat yang saya tahu.

9. Mungkin pegawai tidak akan patuh kepada kerajaan minoriti ini. Tetapi pegawai profesional perlu akur akan perintah Kerajaan yang halal.