Thursday, February 26, 2009

T.I Penang Dalam Kenangan...



akum semua...dah 4 hari aku xupdate blog aku...bukan aper...2-3 hari ni aku macam xder mood skit...nak kejer pun xder mood ni kan nak update blog..lagi laa xder mood...so skrang mybe mood aku dah ok skit kot wlaupun xsepenuhnyer...tp aku duk fikir jugak...aper aku nak tulis yer..emm tiba2 aku teringat kan sekolah lama aku yang banyak mengajar aku erti hidup...SEKOLAH MENENGAH TEKNIK TUNKU ABDUL RAHMAN PUTRA(TEKNIK TARP @ T I PENANG).....banyak kenangan aku kat sekolah ni...so aku nak citer laa skit kenangan aku kat sekolah ni...

aku masuk sekolah ni masa aku form 4...aku dapat jurusan jentera @ mechanical...kelas aku 4J2..masa mula2 daftar aku xdapat masuk hostel..so aku duduk hostel gan bdk mahad tafiz kat masjid negeri ...sokolah aku sbelah masjid negeri...seminggu jugak aku duduk situ sblum dapat masuk hostel teknik...siap dapat bilik VIP tu..hehehe...tapi dalam seminggu tu mmg sial laa kena orentasi...bila aku dah masuk hostel aku dapat dorm B20..ni kira bilik hujung2 laa...sebelah bilik aku tu dorm B21..bilik ni mmg kosong sbb ader kes budak bunuh diri...xtau laa btul ker x..tp aku tanya warden mmg dia kata betul...tp setahun aku duk situ xder laa benda2 pelik brlaku...

masa form 4 kat teknik ni mmg rasa hidup dalam penjara laa....tiap2 malam ader roll call...ader sajer yg senior keparat ni xpuas hati...hukuman nyer biasa laa half stand...half stand ni kira macam mat rempit laa cuma moto jer xder...gaya sebijik mcm mat rempit......macam sial..kalau kena 20 minit mau ketaq lutut2...memang hidup nak cari salah junior jer..sampai 1 tahap sbb tengok muka dia jer dah dia kata kita pandang xpuas ati..mmg sial btul..xpasal2 kena half stand...nak kena pakai name tag lagi...dah laa name tag besaq gedabak...sebatu dah boleh baca...tapi xpanggil nama pun..nak makan pun ssh masa form 4 ni...kena pakai kasut laa...kalau blik surau kena tukar sluar dulu laa..kain xleh pakai...nak makan kuih sebijik jer...setahun aku kena mcm tu...mmg geram nak tumbuk muka senior tu smua....

kelas aku xramai..ader 24 org jer..2 jer pompuan...aku duduk sebelah Hafizi masa form 4...aku pun xtau mana dia skrang...budak jentera ni smua sempoi2 jer...naik form 5 pun kelas still samer...

haaa...masa form 5 laa best...dah jadi senior....smua benda yang xboleh buat masa form 4 dulu itu yang nak buat sgt...bila junior masuk ..hahaha..ni laa masa nyer untuk balas dendam...aku lak pengawas asrama siap ketua biro bekalan dan makanan...emm memang best laa...tapi baru jer nak tunjuk taring ader sajer yang menganggu...mcm mana lak ader cikgu mat joe ni boleh nak duduk asrama...aduyai..buat ni xboleh buat tu xboleh..mmg smua senior angin 1 badan masa tu...sampai nak buat PT pun xboleh...mmg naik lemak laa jnior2 tu...memang nasib diaorang baik laa...kalau ikutkan aku gan mat joe tu skali mau bantai....hehehe...

masa kat hostel ni ada tradisi...kalau ader saper smbut birthday mmg ditunggu2..upacara 'cowboy' nama nyer.....cowboy ni mmg ganas skit...mmg sakit laa badan2 kalau kena...smua budak buat round kecil dia duk tengah2...pastu abis nyanyi lagi birthday smua pakat pukul ramai2..kalau yg kumpul tu 10 org xper..ni kadang2 20 org...aper nak buat..terima jer laa..tu kalau sekali..bdk kelas blum lagi...dlm dorm lagi...aduyaiii...tu yang ader sampai nyorok dalam syiling tu..tapi tetap cari sampai dapat...yg menyorok ni kalau dapat lagi teruk laa kena...air rendam baju tah berapa bulan punya pun aku xtau...bau dia mak aii...kencing kuda pun wangi laa aku rasa...bila dah terjerit2 tu comform ader masuk mulut nyer...yekkk...

tu laa antara cerita2 aku kat Tarp dulu...banyak lagi kejadian2 yg berlaku...ni kira diantaranya laa....memang masa kena regging tu hati sakit sgt..tapi bila dah lama ni kalau teringat balik mmg macam nak gelak...kalau jumpa budak2 TI mesti citer pasal kena regging nyer...teringat kisah2 lama..hehehehe...emm ok laaa...lepas ni aku mybe citer pasal aku masuk pra sains kat KYPM kota bharu...walau pun 6 Bulan jer..tapi mcm2 citer dan pengalaman yang aku dapat...jumpa dalam next post...akum....

1 comment:

Anonymous said...

wah!! ROLL CALL~ lme xdgr word tuh....kalo jerit pgl roll call, smpi tgkt 3 leh dgr....tp..mmg besh la n byk kenangan duk kt teknik..